Recepten

Recept – Gezonde wafels

24 januari 2017
gezonde wafels

Vorig jaar kreeg ik voor kerst een wafelijzer cadeau van mijn zwager en schoonzusje. Nooit gedacht om zelf zoiets te kopen, maar wat een ontzettend leuk cadeau! Ik maak nu vaak op een vrije dag wafels, als ik echt even de tijd ervoor heb. Het is heel makkelijk om te maken, erg voedzaam en ik vind het zo lekker! Mijn favoriete recept voor gezonde wafels deel ik hieronder. Dit recept is genoeg om 2 wafels van te maken.

Dit heb je nodig:
  • 1 banaan
  • 1 ei
  • 100 gram speltmeel of havermoutmeel 
  • 1 theelepel kaneel
  • Scheutje soya melk
  • Snufje zout

Zorg ervoor dat je een rijpe banaan hebt, deze prak je makkelijker en geeft meer smaak dan een groene banaan. Breek de banaan in stukjes en prak deze fijn. Doe het ei erbij en meng het goed door elkaar. Weeg het meel af en voeg toe bij het ei-banaanmengels. Roer dit goed door elkaar totdat je een beslag krijgt. Als het mengsel te dik is, kan je er een scheutje soyamelk bij doen. Voeg als laatste nog de kaneel en een snufje zout toe. Verwarm het wafelijzer en wacht tot dat deze goed warm is. Zelf vet ik het wafelijzer altijd in met kokosolie. Verdeel dan de helft het beslag over de plaat en druk het ijzer dicht. Let er vooral op dat je niet teveel beslag gebruikt, anders loopt alles erlangs en dat wil je niet schoonmaken. Als de wafel goudbruin is kan deze uit het ijzer en kan je de volgende wafel maken. De wafel kan je met van alles beleggen. Wil je het gezond houden, doe er dan fruit op dat jij lekker vindt. Met pindakaas en banaan vind ik ook altijd een goede combi en als ik echt wil cheaten dan doe ik er flink wat Nutella op, dat is ook zo lekker! Eet smakelijk!

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.