Hardlopen & Sport Recepten

Mijn favoriete hardloopontbijtjes

16 maart 2019

Zaterdag is voor mij altijd duurloopdag en dan probeer ik die training in de ochtend te doen. Vooral omdat ik dan de rest van de dag niet meer er tegen aan zit te hikken. En het idee, dat ik het dan gehad heb, vind ik altijd wel fijn. Een goed ontbijt vind ik daarom dan ook belangrijk, want ik wil genoeg energie hebben om mijn duurloop te voltooien. Ik heb verschillende ontbijtjes die ik graag eet voor een lange duurloop en wissel dit vaak af. Het is maar net waar ik zin in heb en wat ik in huis heb. Mijn favoriete hardloopontbijtjes deel ik hieronder.

Havermout

Mijn favoriete ontbijt blijf toch wel een grote bak havermout. Op een duurloopdag doe ik er altijd extra veel in zodat ik genoeg energie heb om het goed vol te houden. Het allerliefste maak ik mijn havermout met amandelmelk, banaan en een vleugje kaneel. Als ik bosbessen in huis heb, doe ik deze er altijd bij, zo lekker! Het voordeel van havermout vind ik dat het makkelijk te maken is en dat het lekker warm is. Dat vind ik zelf wel zo lekker op een koude ochtend.

Broodjes

En simpel, snel ontbijt waar ik ook goed op ga, zijn gewone broodjes met meestal een zoet beleg. Vaak kies ik voor appelstroop en soms iets als pindakaas of honing. Dit geeft voor mij een goede bodem waar ik lang energie van krijg. Het vult goed en het is heel makkelijk om te maken ‘s ochtends vroeg. Broodje smeren en klaar! En als ik helemaal voor makkelijk wil gaan, kies ik voor krentenbollen. Dit is echt mijn standaard eten voor een hardloopwedstrijd en neem ik altijd mee. Als ontbijt kan het dus ook heel goed. Het liefst zelf zonder iets erop. Een paar krentenbollen op en ik kan er goed tegenaan!

Pannenkoekjes

Als ik genoeg tijd heb ik in de ochtend dan vind ik het heel lekker om wat pannenkoekjes te maken. Met banaan erin vind ik het heerlijk! Het kost net even wat meer tijd om te maken, maar het vult goed en geeft genoeg energie. Ik maak mijn pannenkoekjes altijd met amandelmelk, ei en wat havermout voor een extra bite en vulling. Gewoon even mengen, geprakt banaan erdoor en bakken maar. Soms bak ik alvast wat pannenkoeken de avond ervoor, zodat ik in de ochtend meteen m’n ontbijtje al klaar heb, ideaal!

Bananenbrood

Als ik een bananenbrood heb gebakken, vind ik het heerlijk om een paar plakjes als ontbijt te eten. Lekker voedzaam en het vult ook goed. Het allerliefste smeer er nog een laagje pindakaas of Nutella op. Een heel makkelijk ontbijt die van tevoren gemaakt kan worden, daar ben ik fan van!

Dit zijn mijn favoriete hardloopontbijtjes. Vandaag loop ik mijn allerlaatste en langste duurloop voor de marathon. En mijn ontbijt van vandaag? Lekker wat krentenbollen, een banaan, een kopje koffie en water erbij. Makkelijk, want ik wil zo snel mogelijk de deur uit om te gaan hardlopen!

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.