Hardlopen & Sport

Nog 2 weken tot de Berenloop Halve Marathon!

22 oktober 2018

Afgelopen zaterdag kreeg ik mijn startnummer voor de Berenloop binnen. Mijn eerste reactie was; shit dat is al bijna! Over minder dan 2 weken sta ik namelijk op Terschelling aan de start van de halve marathon. Ik had even niet door dat de Berenloop al begin november was, hoe kon ik dat nou vergeten?! Maar gelukkig ben ik nog redelijk goed getraind van de marathon dus uitlopen zal echt wel lukken. Het is alleen zo dat ik er niet specifiek voor getraind heb en daarom ben ik voor mijn gevoel totaal niet voorbereid. Maar gelukkig heb ik nog een tijdje om aan het idee te wennen dat ik op Terschelling moet lopen en kan ik nog wat last-minute voorbereidingen doen!

Zo deed ik gisteren mijn laatste duurloopje voor de halve marathon. Best wel weer even wennen om een duurloopje te doen, maar ook zo ontzettend fijn! Door zo’n duurloop krijg ik wat vertrouwen om bij die halve marathon te knallen! Het ging namelijk ontzettend lekker en ondanks dat ik zware benen had van een dag werken, kon ik makkelijk de kilometers maken. Aan het einde kon ik zelfs nog aanzetten en een mooie tempo vasthouden. Het is alleen wel dat ik een duurloop deed van ‘maar’ 13km en een halve marathon is nog wel een stukje verder. Hopelijk kan ik op Terschelling net zo lekker lopen en uiteindelijk nog een mooie eindsprint pakken!

Berenloop halve marathon

Wat mijn doel is voor Terschelling? Dat vind ik lastig om te zeggen en dat komt door het parcours. Rond de 12km gaat het parcours het strand op en daar loop je 3km in het mulle zand. Niet echt PR materiaal dus. Ik weet nog van de vorige keer dat ik op het strand behoorlijk wat tempo verloor dus dat een PR lastig gaat worden. Die staat momenteel op 1:52:22. Een tijd waar ik heel blij mee ben, maar die ik ook een keer zou willen verbeteren. Alleen denk ik niet dat dit bij de Berenloop zal gebeuren. Een realistischer doel voor mijzelf vind ik onder de 1:55. Daar zou ik blij mee zijn! Hopelijk werkt het weer een beetje mee en is het bewolkt met ongeveer 14 graden en is er weinig wind. Dat zouden ideale omstandigheden zijn, duimen dus!

De komende anderhalf week ligt de focus op rust pakken, gezond eten en de benen soepel houden. Dus intervallen op de dinsdagavond gaat gewoon door en daarnaast zal ik wat kortere loopjes doen. Verder moet ik echt rustig aan doen om fit aan de start te staan. Op tijd naar bed en voldoende slaap pakken dus. Geen gekke dingen doen, lees late nachten maken, en dus soms ook nee zeggen tegen leuke dingen. Alles om maar met frisse benen aan de start te staan en om een super fijne halve marathon te lopen!

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply Jeroen 23 oktober 2018 at 08:18

    Komt helemaal goed 💪🏻
    Volste vertrouwen in dat je je doeltijd haalt.

    Succes alvast met voorbereiding 💪🏻

    • Reply Wilja 23 oktober 2018 at 09:03

      Lief! Dankjewel!

    Leave a Reply

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.