Reizen

21 juli 2019

Afgelopen dagen was ik samen met mijn vriend in Rotterdam. Eventjes met z’n tweeën weg naar één van onze lievelingssteden. In deze snap shots neem ik jullie mee met alles wat wij gedaan hebben.

Donderdag gaan we naar het werk meteen door naar Rotterdam. Allebei met vermoeide hoofdjes, maar we hebben er zin in! De treinreis duurt helaas wat langer dan normaal, vanwege werkzaamheden bij Zwolle, maar ondanks dat verloopt de reis nog vrij soepel.

Snap Shots Rotterdam

We slapen in het Student Hotel in Rotterdam. Hier sliep ik tijdens de marathon ook en ik vind dit zelf een heel fijn hotel. Daarnaast was er ook nog eens een mooie deal, dus voor een prikkie sliepen wij hier twee nachtjes. Als wij ‘s avonds aankomen, doen we nog even een drankje in het hotel voordat wij naar bed gaan.

Ontbijtje! Mijn favoriete momentje van de dag blijft toch wel het ontbijt en helemaal als dit in een hotel is. Wel grappig om te zien dat ze hier precies hetzelfde ontbijtbuffet hebben als in Groningen bij het Student hotel.

Na het ontbijt lopen we vanaf ons hotel langs het water richting de Erasmusbrug en gaan we naar de Kop van Zuid. Dit vind ik altijd een leuk stukje om te lopen, omdat je de stad zo goed kan zien.

Snap Shots Rotterdam

Van wandelen krijg je trek, dus bij Hotel New York eten we een taartje, lekker!

Via de Erasmusbrug lopen we terug naar het centrum en dan komen we dit tegen. Hier is de start van een paar hardlooproutes door Rotterdam heen. Ooit heb ik wel eens eentje van deze routes gedaan en het is echt een aanrader om zo de stad te verkennen. Als ik dit ook zo zie, mis ik het hardlopen wel hoor. Vooral die lange afstanden op een relax tempo mis ik heel erg. Dat zit er gewoon nu echt even niet in, maar dat komt vast ooit wel weer eens terug.

We winkelen een beetje en daarna is het alweer lunchtijd. In de Witte de Withstraat zoeken we een leuk tentje uit om wat te eten en belanden uiteindelijk bij Frietboutique. Ik ga voor een frietje met truffelmayonaise en een oude kaas kroket, té lekker allebei!

Snap Shots Rotterdam

De Witte de Withstraat vind ik altijd een aanrader als je in Rotterdam bent. Er zijn veel leuke eettentjes en het is er gezellig. Een tijdje geleden sliepen wij een paar nachten in het King Kong Hostel in deze straat, ook zeker een leuke plek om een keer te verblijven!

Na de lunch pakken wij de metro richting Coolhaven om museum ’40-’45 te bezoeken. Hier wilde ik altijd al een keertje heen, omdat ik alles over de Tweede Wereldoorlog interessant vind. Het museum was klein, maar de moeite waard om te bezoeken.

De Euromast is dichtbij het museum dus daar lopen wij meteen even naartoe om deze ook eens van dichtbij te zien. Als we er heen gaan, zien we af en toe wat mensen er vanaf springen met een parachute. Heel gaaf om te zien!

Snap Shots Rotterdam

Wij zijn alweer hongerig en lopen naar de markthal waar we ook meteen een hapje gaan eten. Deze pasta eten wij bij één van de tentjes waar je boven op een soort terras kan zitten. Lekker mensen kijken en ondertussen genieten van een heerlijk bordje pasta.

Als afsluiting van de dag ben ik echt even toe aan een relaxmomentje. Dus ga ik lekker even in bad met een heerlijke bruisbal van Lush.

Goedemorgen! Altijd even een liftselfie maken natuurlijk en dan door naar het ontbijt. Wij nemen echt altijd de tijd om te ontbijten in een hotel, even de dag rustig opstarten vinden wij heerlijk!

Snap Shots Rotterdam

En na het ontbijt spelen we een potje tafelvoetbal. Gisteren deden wij dit ook, toen won ik, maar helaas ging het vandaag minder goed en verloor ik…

Het regent behoorlijk in de ochtend en wij wachten even tot de ergste buien voorbij zijn. Dan is het toch echt tijd om uit te checken en het hotel te verlaten.

Dat staat ‘m al goed hè! Even lopen we de Prenetal in om even te kijken en natuurlijk testen we alvast een kinderwagen 😉 Daarna kopen we nog wat laatste dingen en we genieten nog even van de laatste momenten in Rotterdam. Bij BACKYARD eten wij deze heerlijke carrot cake en kiezen wij beide voor een smoothie.

Snap Shots Rotterdam

Dan is het echt tijd om weer naar huis te gaan. Aangezien we best een lange reis voor de boeg hebben en niet te laat thuis willen zijn, nemen wij rond een uurtje of 3 de trein. Het waren een paar heerlijke dagen waarbij niets moest, maar alles mocht. Heel fijn om zo samen even de tijd te nemen voor elkaar.

In de trein hebben we nog een lekkere snack die wij gisteren kochten in de markthal. Een pastéis de nata, Portugees custardtaartje, om alvast een beetje in de stemming te komen voor ons volgende tripje! Want over een paar weken gaan wij op vakantie naar Portugal, ontzettend veel zin in! Maar daar later meer over!