Reizen

USA West Coast – Snap Shots #1

21 april 2018

Inmiddels is onze roadtrip in de US helaas al bijna op z’n einde. We hebben écht een te gekke reis gemaakt en super tijd hier gehad! Op Instagram heb ik al genoeg foto’s gedeeld, maar ik heb er gelukkig nog veel meer. Tijd dus voor een fotodagboekje van onze eerste dagen hier in de US.

Op vrijdag 6 april vlogen we vanaf Amsterdam, via Frankfurt naar San Francisco.

USA West Coast Road trip

Als je goed kijkt, zie je Texel liggen. We hadden een prima vlucht naar San Francisco. Het was een dagvlucht, dus lekker filmpjes gekeken zodat de tijd snel ging.

De eerste nachten logeerden wij bij vrienden die vlakbij San Francisco wonen. In de ochtend ging we koffie en ontbijt halen bij de Whole Foods. Die groente en fruitafdeling is zo mooi! Alles ligt zo netjes dat je het bijna niet durft te pakken.

Het was super lekker weer dus we gingen naar Santa Cruz voor het strand, de pier en de zeeleeuwen! Een leuke eerste indruk van Amerika!

USA West Coast Road trip

De volgende ochtend besluiten we om buiten de deur te gaan ontbijten. Lekker op het terrasje met een mimosa erbij, heerlijk!

Na dit heerlijke ontbijt gingen we dan eindelijk op pad en was de road trip écht begonnen!

Winkelen bij de Walmart om daar een koelbox te kopen. Wel zo handig om koude drankjes en eten voor onderweg mee te nemen.

Om nog enigszins wat gezonds binnen te krijgen, besluiten we als lunch een salade te nemen.

USA West Coast Road trip

De volgende ochtend ontbijten we bij een échte Amerikaanse diner. We zijn in het dorpje Mariposa wat vlakbij Yosemite National Park ligt. Hier gaan we vandaag heen, dus een goed ontbijt kunnen we wel gebruiken!

Yosemite is het eerste National Park wat we bezoeken en het is zo mooi! Enorme watervallen, gigantische rotsen en best veel dieren hebben we gezien.

We hebben echt een topdag gehad in Yosemite. Er zijn veel hikes die je daar kan doen en wij hebben een paar korte gedaan. Er is dan al zoveel te zien van de mooie natuur. Toen we terug kwamen in Mariposa waren we super moe, maar was er nog wel even tijd om een burgertje te eten.

USA West Coast Road trip

De dag erna was het weer tijd om verder te gaan rijden. Via het Sequoia National Park, waar de grootste bomen ter wereld staan, reden we naar Bakersfield.

De bomen zijn zo enorm groot! Pim zie je ervoor lopen en dan waren dit nog niet eens de grootste!

Sequoia National Park vonden wij echt prachtig. Die bomen zijn zo indrukwekkend! Ook hier hebben we een paar hikes gedaan en een enorm grote rots beklommen, dat was zo gaaf!! Er lag hier zelfs nog een beetje sneeuw en dat terwijl het helemaal niet koud was.

We sliepen die nacht in een typisch Amerikaans motel. Dat was leuk voor één nachtje, maar we waren blij dat we weer verder gingen. Klein, oud en luidruchtige buren maakte het niet een al te goede ervaring. Gelukkig kwamen we laat aan en gingen en weer vroeg weg.

USA West Coast Road trip

Vanuit Bakersfield gingen we naar Las Vegas via Death Valley National Park, de heetste plek van Amerika.

Death Valley was zo bijzonder! Een soort woestijn met helemaal niks en niemand om je heen. Eindeloze wegen en het heetste plekje van Amerika kunnen we ook afvinken. Op het moment dat wij er waren, was het 38 graden. En dan is het nog maar april, moet je nagaan als het hartje zomer is! Naar Death Valley reden we door naar Vegas, daar waren we zo benieuwd naar!

Aankomen in Las Vegas!! Wat een te gekke, gave stad is dit zeg! Je kan het zo gek niet bedenken of het is er gewoon. En dan ook nog eens alles groter dan groots. We hadden een hele fijne hotelkamer die uitkeek op de strip, maar één nachtje hier, vonden wij echt veel te kort!

USA West Coast Road trip

Burgers van de Shack Shake waren super lekker!

Even een gokje wagen natuurlijk! Na een paar dollar verspilt te hebben, waren we er wel klaar mee. Leuk om te zien hoe mensen hier in op kunnen gaan, maar zo zonde van je geld!

Na een kort nachtje was het weer tijd om verder te gaan. Maar voordat we Vegas zouden verlaten, besloten wij om naar het Neon museum te gaan. Een plek waar allemaal oude neonborden uit Vegas bewaard blijven. Toen wij aankwamen waaide het heel hard en zouden er geen tours meer gehouden worden, want dit zou te gevaarlijk zijn. Super balen natuurlijk en het personeel merkte dat wij dit heel jammer vonden. Daarom kregen wij een mini tour om toch nog wat te zien van de oude borden. Zo lief! We kregen wat uitleg en mochten wat foto’s maken, zonder maar een dollar te hoeven betalen! Echt een super service van het museum.

Na Vegas hadden we weer een lange reisdag voor de boeg richting Page. Die foto’s komen binnenkort op m’n blog!