Reizen

USA West Coast – Snap Shots #3

9 mei 2018
Joshua Tree National Park

Tijd voor het derde fotodagboekje van onze reis in de VS. We zaten in een fantastisch huisje in Joshua Tree met een buitenbadje! Wat een heerlijke tijd hebben wij hier gehad.

Joshua Tree Running

In de ochtend begonnen we met een rondje hardlopen. Zoals je op de foto ziet liepen we midden in de woestijn met alleen maar zandwegen, zwaar! We liepen zo’n 4km en dat vond ik best knap van Pim die bijna nooit loopt.

Na het hardlopen was het tijd voor ontbijt! Zo lekker om buiten, bij ons eigen huisje te ontbijten. Hier kregen we écht een vakantiegevoel van.

Ons huisje in Joshua Tree was zo fijn! Midden in de woestijn en ongeveer 20 minuten rijden naar het dorpje, echt in de middle of nowhere. Het huisje bestond uit een ruime kamer met keuken, zithoekje en bed op een verhoging. Er was nog een badkamer met een hele fijne douche en nog een overdekt terras met een eethoek. Hier zouden wij wel enkele weken kunnen zitten, zo relax! Het huisje heet ‘The Shack Attack’ en wij hadden het via Airbnb geboekt.

Met de auto kwamen wij echt overal. Alle Nationale parken kan je in met een auto en zo kan je de parken verkennen. Super handig, want de parken zijn enorm groot. De wegen zijn heel goed aangelegd en het rijdt er heel fijn.

Op sommige plekken in het Joshua Tree National Park waren enorme rotsen. Deze gingen wij natuurlijk beklimmen en hier raakten wij nog even de weg kwijt. Met een hele spannende route, veel klimmen en klauteren, kwamen we weer terug bij onze auto.

Uitkijken op Coachella Valley waar op dat moment ook het festival aan de gang was. Daar konden we helaas niks van zien of horen.

Deze boom is dé bekende Joshua Tree. In de omgeving zijn ze overal te zien, hele bijzondere bomen.

En daar stonden we dan… Als je goed kijkt zie je de auto in het zand staan. Volgens GoogleMaps konden wij via deze weg terug naar het huisje, nou niet dus. Op het moment dat Pim zei dat we beter terug konden gaan, zaten we vast. Met geen mogelijkheid kwamen we vooruit en door gas te geven, kwam de auto alleen maar dieper te zitten. Eerst nog met planken en uitgraven geprobeerd of het echt niet lukte, maar al snel de moed opgegeven. We zijn toen naar het eerste huis gelopen dat wij zagen en maar aangebeld voor hulp. Een oudere vrouw deed open en vertelde dat wij niet de eerste waren die hier vast waren komen te zitten. Ze had gelukkig een telefoonnummer van een sleepbedrijf die ons kon helpen. Meteen gebeld en er werd verteld dat het nog wel een tijdje kon duren voordat iemand zou komen, daar ging onze avond… Gelukkig was de vrouw ontzetten gastvrij en bood ze ons van alles aan.

Een uurtje later, het was inmiddels al donker, zagen we iemand aankomen rijden van het sleepbedrijf. Al snel werden we uit het zand getrokken en naar de verharde weg gebracht. Gelukkig had de auto geen schade, al hoorden we nog wel veel zand tijdens het rijden… Dat zou wel snel verdwijnen volgens de man van het sleepbedrijf. We mochten nog even $200,- aftikken en we konden weer terug naar ons huisje. Super stom natuurlijk, maar ja weer een lesje geleerd. GoogleMaps is echt niet altijd te vertrouwen.

De volgende ochtend zijn we het hele verhaal met de auto bijna vergeten en besteden we de laatste uurtjes in het huisje nog goed. Ik bedoel, ontbijt in bad! Op de foto lijkt het bad heel klein, maar eenmaal erin is het nog verassend groot, het zat in ieder geval lekker.

Toen was het alweer tijd om Joshua Tree te verlaten. Onderweg stoppen we in het dorpje nog bij enkele winkeltjes. Dit was een super schattig winkeltje met allemaal oude spulletjes.

Daarna reden we richting LA en onderweg kwamen we ‘The Biggest Dinosaur Of The World’ tegen. Daar moesten we natuurlijk even stoppen! Deze dino hoorde bij een pretpark met allemaal dino’s en deze kon je ook in. Er zat zelfs een winkeltje in, hoe leuk!

Onderweg naar LA stonden we voornamelijk in de file… De rit duurde dan ook veel langer dan we van tevoren hadden gedacht. Maar we hadden alle tijd en reden gewoon rustig door.

Aan het begin van de avond kwamen we aan in Venice Beach, waar ons hotel was. Meteen zijn we door gegaan naar een leuk eettentje in de buurt. Hier aten we hele lekkere ramen!

In Venice Beach zaten we in The Kinney, een super hip hotel vlakbij het strand. De kamer was heel mooi en lekker groot. In het hotel waren er veel leuke plekjes waar je kon zitten en er was een zwembad met jacuzzi. Daar hebben we een paar keer gebruik van gemaakt, zo lekker!

We zijn van Venice Beach naar Santa Barbera gelopen op het strand. Onderweg hebben we super veel gezien, lekker gegeten, de pier opgelopen en lekker gewinkeld. Echt zo’n dagje vakantie zonder de hele dag in de auto te hebben gezeten. Ook wel eens fijn!

De volgende ochtend liep een stukje hard langs het strand. Echt een leuke plek om te gaan hardlopen, super veel andere lopers en heerlijk weer erbij! Een lekker begin van de dag!

Na het hardlopen was het tijd voor ons laatste ontbijtje in Venice Beach. We kozen voor een goed ontbijt omdat we een lange autorit voor de boeg hadden. Ons laatste stukje van de trip zat er aan te komen, San Francisco!

Benieuwd naar de vorige fotodagboekjes? Klik hier voor deel 1 en hier voor deel 2 van onze reis in de VS.