Reizen

USA West Coast – Snap Shots #4

16 mei 2018
road trip west kust VS

Hier is alweer het allerlaatste fotodagboekje van onze road trip in de VS! Wat is de tijd toch ontzettend snel gegaan en inmiddels voelt het ook al zo lang geleden. Het allerliefste ga ik nu terug, maar voorlopig moet ik het maar doen met de foto’s…

Vanuit Venice Beach reden we rond een uurtje of 10 naar San Francisco. We kozen ervoor om de langere kustroute te nemen. Deze is veel mooier dan de snelweg tussen Los Angelos en San Francisco. Hier hadden we zeker geen spijt van, want onderweg waren er genoeg mooie plekjes voor een stop.

Onderweg kwamen we langs Santa Barbera en daar zagen we dat je zo met de auto de pier op kon rijden. Natuurlijk hebben we dit gedaan! Zo typisch dat alles in de VS toegankelijk is voor auto’s.

Na een leuke, maar lange rit zijn we aangekomen op het vliegveld. Hier hebben we onze auto ingeleverd, omdat we een auto in San Francisco niet nodig hebben. Met een Uber zijn we naar we naar de stad gereden en werden we bij ons hotel afgezet. Nadat we onze koffers hadden gedropt op de kamer was het tijd om te eten. We hadden echt enorme honger van de lange rit. Gelukkig zaten we in een leuk wijkje met genoeg keuze qua restaurants. Uiteindelijk gingen we voor Unami Burger, absoluut geen verkeerde keuze!!

De volgende dag moesten we voor op, want we hadden de allereerste boot naar Alcatraz geboekt!

Het bezoek aan Alcatraz vond ik heel erg gaaf! Zo herkenbaar van films, zo leuk om te zien. Wij namen de allereerste boot naar het eiland en daardoor was het nog redelijk rustig. Later werd het steeds drukker, maar niet vervelend druk. Op het eiland kan je vrij rondlopen, alhoewel sommige plekken zijn afgezet, en het gevangenisgebouw kan je bezoeken met een audioguide. Je kan dus zelf rondlopen en ondertussen luisteren naar de audioguide die je meeneemt. Deze was er zelfs in het Nederlands! Na een paar uurtjes hadden wij het wel gezien en namen we de boot terug naar de stad.

Pier 39, een plek waar alle toeristen heen gaan om de zeeleeuwen te zien. En wij dus ook 😉

Lunchtijd! We kiezen voor een foodtruck met Fish&chips, lekker!

Bij ons hotel kunnen we een fiets meenemen en daarna gaan we naar de Golden Gate Bridge. Een super mooi stukje fietsen langs het water met uitzicht op de brug. Eenmaal vlakbij de brug gaat de weg behoorlijk omhoog en dat gaat niet zo goed met fietsen. Daarom laten we deze achter en gaan lopend een stukje de brug op. Moeten we gewoon even gedaan hebben!

De dag erna ga ik hetzelfde stukje als gisteren langs, alleen dit keer hardlopend en Pim gaat mee op de fiets. Onderweg komen we super veel hardlopers tegen, leuk!

Dit is ons zonnige hoteltje in San Francisco, Hotel del Sol. Een fijn plekje in een super leuke buurt, wij vonden dit een aanrader!

Aan het eind van de ochtend nemen we een Uber naar het centrum om een acai bowl te halen bij Bowl’d Acai. Van vriendinnetje Jasmijn kreeg ik deze tip om hier een bowl te halen. Het was super lekker!

Na het eten van de bowl gaan we winkelen en kiezen vooral voor winkels die we in Nederland niet hebben. Uiteindelijk belanden we in China Town waar we deze leuke trap tegen komen. Fotomomentje!

In China Town komen we een fabriekje tegen waar ze gelukskoekjes maken. Leuk om te zien hoe het gemaakt wordt.

En dan is het alweer tijd voor de allerlaatste burger… Met zoete aardappelfrietjes! Die vind ik zo lekker!

De volgende ochtend moeten we dan echt San Francisco verlaten en is het tijd om weer naar huis te vliegen. Ik wilde zo graag blijven! Op het vliegveld nemen we nog een gezonde lunch, want in het vliegtuig is het eten meestal niet zo lekker.

Na een lange nachtvlucht waarbij we nauwelijks hebben geslapen, komen we aan in Frankfurt. Het eerste, en vooral langste gedeelte van de terugreis zit erop. We komen gebroken aan, maar moeten helaas nog een paar uurtjes overbruggen voordat we naar Amsterdam vliegen.

Om de tijd door te komen, gaan we ergens op het vliegveld een ontbijtje eten. Kom maar door met die koffie, zo moe zijn we!

Onderweg naar de gate om het vliegveld naar Amsterdam te pakken. Vooral heel moe en nu ook wel zin om weer naar huis te gaan.

Home sweet home! Wat is het toch fijn om weer thuis te zijn! Gek genoeg zijn we ineens totaal niet meer moe en pakken we meteen de koffers uit, doen een paar wasjes en ruimen alles weer op. Alle aankopen stal ik uit op de tafel en we hebben veel meer gekocht dan ik eigenlijk door had! Veel magneetjes voor m’n verzameling, sportkleding en wat spulletjes voor in huis.

We hebben écht een top vakantie gehad! In twee weken tijd hebben we veel gezien van de west kust van de VS. Een vakantie die wij al heel lang wilden doen en die wij zo nog een keer zouden doen. Het allerliefste vlieg ik vandaag weer terug om nog veel meer van de VS te ontdekken. Het land heeft mij zo aangenaam verrast en we hebben zulke mooie plekken gezien. Echt een aanrader om zo’n reis te doen!

Ben je benieuwd naar de vorige fotodagboekjes van deze reis? Klik dan hier voor deel 1, hier voor deel 2 en hier voor deel 3.